Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií

Súhlasím

Ako bude riešená doprava po uzavretí Horelického mosta

Publikované: 27. 06. 2016 10:00

Od soboty 16. Júla bude Horelický most definitívne uzavretý a doprava v meste Čadca bude presmerovaná na obchádzkové trasy, na ktorých sa v týchto dňoch intenzívne pracuje. Pripravené by mali byť najneskôr začiatkom Júla.

1. Hlavná obchádzková trasa povedie cez železničné priecestie A. Hlinku

Až doteraz bol úsek cesty pred  žel. priecestím tzv. "mŕtva cesta" a slúžil na parkovanie áut. Po jeho sprejazdnení tu bude zákaz parkovať. Na pravej strane (smer od Horelice) bude vybudovaný nový chodník. Dopravu bude riadiť svetelná signalizácia. Autá, ktoré prejdú priecestím smerom od Horelice, odbočia doprava a napoja sa na malý obchvat. Doľava sa nebude dať odbočiť, v tomto smere bude osadená zábrana. Zo Žarca bude možnosť sa dostať na malý obchvat a pred zábranou sa bude dať odbočiť na Kukučínovu ul.

Cesta od priecestia A. Hlinka vedúca na Horelicu bude vedená ako hlavná cesta. Na tejto trase bude povolená rýchlosť 30km/hod a vzniknú tu viaceré nové priechody. Bezpečnosť chodcov okrem iného bude zabezpečená jestvujúcimi chodníkmi a vzniknú aj nové, týka sa to hlavne na úseku od Okrasy smerom k NDS. Z tohto dôvodu sa zruší provizórne parkovisko oproti Okrase. Dopravným značením sa taktiež upraví parkovanie áut popri ceste.

Cesta vedúca k bukovskému mostu, tzv. belibridž, bude vedľajšia cesta. Dobrou správou je, že pred belibridžom (smer od Čadce) bude osadená značka určujúca tvar križovatky, aby sa predišlo prípadným dopravným kolíziám.

Ako to bude s autobusovou dopravou

Mestská hromadná doprava bude fungovať bezo zmien. Zmeny sa dotýkajú len prímestskej autobusovej dopravy.

Prímestská autobusová doprava bude vedená cez Horelicu so všetkými jestvujúcimi zastávkami. Ďalej bude smerovať k žel. priecestiu, kde vznikne nová autobusová zastávka (pred budovou SAD), ktorá bude výstupné miesto pre autobusy idúce zo smeru od ZA a nástupné v prípade, ak pôjde autobus ďalej smerom na Turzovku, alebo hlavnú stanicu. Zastávka Čadca - námestie (na Žarci) sa týmto zruší a taktiež sa zruší zastávka pri Okrase. V prípade cestovania smer ZA budú cestujúci využívať zastávku vedľa malého obchvatu (oproti žel. zastávke Čadca – mesto).

Upozorňujeme občanov, že zastávka pri Tescu (smer ZA) bude zrušená, z hľadiska bezpečnosti a plynulosti dopravy tak rozhodol dopravný inšpektorát OR PZ v Čadci.

2. Obchádzková trasa Bukov - Podzávoz

Na tomto úseku sa prioritne upravia výhybne a opravia menšie nedostatky.

3. Trasa pre záchranné zložky

Záchranné zložky budú mať k dispozícii upravenú cestu u Capkov.

Všetky aktuálne informácie o Horelickom moste nájdete v sekcii Informácie z mesta.